نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO انتخاب کلمات کلیدی در سئو تاثیر دارد لذا باید در

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO
5 (100%) 1 vote

تگ کلمات کلیدی و نقش آن در سئو

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO: اخیرا نظرات مختلفی در مورد تاثیر داشتن و یا تاثیر نداشتن کلمات کلیدی متا بر سئو سایت می شنویم. برای مثال در نظر بگیرید که شما صاحب سایتی می باشید و سایت شما مربوط به خدمات مجالس و تشریفات می باشد. حال اگر یکی از رقیبان شغلی شما، اسم شرکت شما را در لیست کلمات کلیدی خود قرار دهد و یا از کلمات کلیدی شما استفاده کند، برای شما جای نگرانی وجود دارد؟ خیر، زیرا طبق نظر موتور جستجو گر گوگل، از ماه سپتامبر ۲۰۰۹ تگ کردن کلمات کلیدی کاربرد و تاثیری بر روی سئوی سایتتان ندارد.

در سال ۲۰۰۹، اواخر ماه سپتامبر یکی از مدیر های گوگل در بلاگ وبمستر شرکت مطالبی در مورد کلمات کلیدی منتشر کرد و در آن مطالب به چهار سوال اساسی در این مورد پاسخ صریح داد که در ادامه ی مطالب آن ها را بازگو خواهیم کرد:

۱- در نتایج جستجو، گوگل تگ کلماتی که کلیدی هستند را تاثیر می دهد؟

خیر. متاسفانه یا خوشبختانه تگ کلمات کلیدی هیچ تاثیری بر روی سئوی سایت شما نخواهند گذاشت. موتور جستجوی اصلی گوگل که آدرس اینترنتی آن را با www.google.com می شناسیم و هر روز میلیون ها کاربر از امکانات آن استفاده می کنند، تگ کلمات کلیدی را صد در صد نادیده می گیرد.

۲- به چه دلیل گوگل تگ کلمات کلیدی را در نظر نمیگیرد؟

در سال های قبل، یعنی حدود یک دهه پیش، گوگل صفحات وب سایت را فقط بر اساس محتوای آنان رتبه گذاری می کرد و لینک ورودی و سایر عوامل دیگر که آن ها را با نام سئو خارجی می شناسیم، بی تاثیر بودند. در زمان گذشته تگ کلمات کلیدی به محلی برای درج کردن کلمات بی ارتباط با محتوا و مطالب سایت تبدیل شد. به همین دلیل طی گذشت زمان گوگل با توجه به امار بدست آمده تصمیم گرفت که تگ کلمات کلیدی را نادیده بگیرد.

۳- سایر تگ های متا نیز مثل تگ کلمات کلیدی، توسط گوگل نادیده گرفته می شوند؟

خیر. بسیاری از تگ ها توسط گوگل شناسایی شده اند و گوگل آن ها را می شناسد. برای مثال محتوایی که در نتایج، توسط جستجوی گوگل نشن داده می شود، تگ توضیحات متا است.

۴- تا چه زمانی تگ کلمات کلیدی نادیده گرفته خواهد شد؟

هنوز این امکان وجود دارد که در آینده گوگل از تگ کلمات کلیدی استفاده کند ولی احتمال آن خیلی کم است. سال های زیادی است که گوگل تگ کلمات کلیدی را نادیده گرفته است و ظاهرا نیازی به تغییر روش خود ندارد.

با این شرایط هنوز هم بسیاری از وبمستران و صاحبان سایت هنوز هم از تگ کردن کلمات کلیدی در سایتشان استفاده می کنند تا اگر گوگل دوباره سیاست خود را عوض کرد، از مزایای آن بهره مند شوند. عده ای از افراد نیز مشخص کردن کلمات کلیدی را راه حلی برای تمرکز کردن دیگر افراد بر موضوع مورد تحقیقشان میداند.

همه ی این صحبت ها اصلا به این معنا نیست که شما به طور کامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب را کنار بگذارید. برای همه ی مطالبی که در وب سایتتان مینویسید کلمه ای کلیدی انتخاب نمایید و تا جایی که امکان دارد در متن هایتان از آن استفاده کنید. جمله بندی ها را طوری تنظیم نمایید که کلمه های کلیدی که در نظر دارید را شامل شود.

اگر می خواهید اولین قدم درست را، در تولید محتوا بردارید باید در انتخاب این کلمه ی کلیدی خیلی دقت کنید. اگر دراولین قدم شکست بخورید مسیرتان را ناهموار کرده اید و هزینه و وقت خود را به هدر داده اید. راه های بسیاری وجود دارد که بتوانیم کلمه کلیدی مناسب را تشخیص دهیم و بفهمیم چه کلمه هایی بیشترین بازدید را دارند و یا اینکه چه کلماتی دارای محبوبیت بیشتری هستند.

حال در ادامه ی این مطالب قصد داریم تاثیر انتخاب کلمه مناسب در سئو را بازگو کنیم:

۱- تشخیص و انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب برای بهینه سازی: یک راه ساده این است که کلمات مورد نظر را در موتور جستجو وارد کنید و نتایج حاصل را مشاهده نمایید. کلمه ای که بیشترین نتیجه را در بر داشته یعنی دارای طرفدار های بیشتری است.

مثلا مقاله ای داریم با عنوان افزونه ی وردپرس. در اینجا قصد داریم میان دو کلمه ی کلیدی “افزونه های وردپرس” و “افزونه وردپرس” یک مورد را انتخاب کنیم. برای این کار هر کدام از کلمات را به طور مجزا در نوار جستجوی گوگل وارد می کنیم تا نتیجه ها را ببینیم:

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

از نظر شما کدام کلمه مناسب تر است؟ مسلما کلمه ی کلیدی “افزونه های وردپرس” مناسب تر است. زیرا نتایج بیشتری را در بر دارد. لذا می توان از این گزینه به عنوان کلمه ی مطلوب استفاده کرد.

یک نکته ی مهم که خوب است بدانید این است که اگر برای انتخاب کلمه کلیدیتان تردید دارید،می توانید با وارد کردن کلمه ی اول، کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل را مشاهده کنید.

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

۲تراکم کلمات کلیدی

یکی دیگر از موارد مهم تراکم کلمه کلیدی است. یعنی باید در قسمت تولید محتوا به تراکم این کلمات دقت کرد. اینکه تعداد آن چه میزان و چقدر باشد مورد مهمی است که باید مد نظر داشته باشید. کلمات کلیدی باید در چند بخش وجود داشته باشد:

در قسمت عنوان محتوای مورد نظر، درون خود متن، در یکی از تیتر ها و همچنین در قسمت آدرس وب سایت.

برای جذابیت بیشتر محتوا، از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده نمایید.

نکته ی مهم این است که کلمه کلیدی که در تیتر Heading اسفاده نمودید را جزء شمارش کلمات در محتوا حساب نکنید.

چگونگی استفاده از کلمه کلیدی در آدرس وب سایت:

کلمه ای که دنباله ی آدرس اصلی می آید یا همان نامک، آدرس وب سایت ما حساب می شود، مانند http://yoursite.com/keywords و شما می توانید کلمه کلیدی را به صورت فارسی وارد کنید تا آنرا در انتهای آدرس مشاهده کنید.

کسانی که با وردپرس سرو کار دارند با افزونه ی yoast seo  آشنایی دارند و می دانند جزء بهترین ها در سئو به حساب می آید. در این قسمت می خواهیم به جایگاه کلمات کلیدی در این افزونه نگاهی بیندازیم:

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

در صورتیکه نقش کلمات کلیدی در سئو را ندانید این افزونه به شما اخطار خواهد داد. برای مثال مطلبی را برای این افزونه مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر جایگاه کلمات کلیدی در سئو را به درستی تشخیص ندهید، این افزونه به شما اخطار می‌دهد. به عنوان مثال می‌خواهیم یکی از مطالب خود را برای این افزونه مورد بررسی قرار دهیم.

کلمه ی کلیدی مورد نظر: مطالب محبوب در وردپرس

عنوان مطلب آموزشی: نمایش مطالب مطلوب در وردپرس با popular widget

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

نقش کلمه های کلیدی در افزونه ی Yoast SEO

تعداد کلمات موجود در محتوا: ۷۴۳ کلمه و ۱۱ بار تکرار کلمه کلیدی در آن

در عنوان سئو باید کلمه ی کلیدی در قسمت اول قرار گیرد و پس از آن بقیه ی توضیحات وارد شوند.

در قسمت نامک می توانید کلمه کلیدی را قرار دهید تا در ادامه ی آدرس وب سایت بیاید.

در بخش توضیحات متا ابتدا قبل از هرچیزی، کلمه کلیدی را وارد کنید تا تاثیر کلمه کلیدی در سئو کامل شود.

کلمه کلیدی کاربردی هم همان کلمه کلیدی شماست.

اگر اطلاعات قید شده در بالا را به درستی وارد کنید، تاثیر گذاری کلمات کلیدی در سئو افزایش می یابد و لذا رتبه خوبی در موتور های جستجوگر گوگل کسب خواهید کرد.